Curs Expert Legislatia Muncii

In perioada Octombrie – Decembrie 2024 PIAR impreuna cu FSAB au organizat un curs de expert legislatia muncii, certificat ANC, destinat salariatilor din companiile de asigurari membre PIAR care luvcreaza in zona de resurse umane, juridic sau sunt lideri de sindicat, reprezentanti ai salariatilor.

Acest curs face parte din proiectul “PROASIG”, cod SMIS 305698, primul proiect finanțat din fonduri europene în sectorul asigurărilor finanțat din Fondul Social European+ prin intermediul Programului Educație și Ocupare 2021-2027.

 

Furnizorul trainingului a fost Centrul de formare APSAP.

 

Cursul este conceput pentru a fi acesibil și interactiv, utilizând un format audio-video live, online. Pentru a vă asigura că aveți cea mai bună experiență posibilă și puteți participa activ la sesiunile

 

Obiectivul acestui program a fost de a dezvolta o serie de competente, si anume:

1.     Cunoașterea Aprofundată a Legislației Muncii: Înțelegerea detaliată a legislației naționale și europene privind relațiile de muncă, contractele de muncă, timpul de lucru, concediile, sănătatea și securitatea în muncă.

 

2.     Interpretarea și Aplicarea Legislației: Abilitatea de a interpreta corect legislația muncii și de a aplica aceste cunoștințe în situații practice, asigurând conformitatea cu normele legale.

 

3.     Consultanță în Probleme Legale de Muncă: Capacitatea de a oferi consultanță angajatorilor și angajaților privind drepturile și obligațiile lor, inclusiv în caz de litigii.

 

4.     Managementul Resurselor Umane: Utilizarea cunoștințelor de legislație a muncii pentru a sprijini și îmbunătăți practicile de resurse umane într-o organizație.

 

5.     Negocierea și Medierea: Abilități de negociere și mediere în cazul conflictelor de muncă, inclusiv în relațiile cu sindicatele și în procesul de negociere colectivă.

 

6.     Soluționarea Litigiilor de Muncă: Competențe în gestionarea procedurilor disciplinare și în soluționarea litigiilor de muncă într-un mod echitabil și conform cu legislația.

 

7.     Planificare și Implementare a Politicilor de Muncă: Capacitatea de a dezvolta și implementa politici de muncă eficiente, care să respecte legislația în vigoare

 

8.     Adaptabilitate și Actualizare Continuă: Abilitatea de a rămâne la curent cu schimbările legislative și de a se adapta la noile tendințe și cerințe în domeniul muncii.

 

9.     Comunicare Eficace: Abilități puternice de comunicare, esențiale pentru explicarea legilor și regulamentelor complexe într-un mod clar și accesibil.

 

10.  Colaborare și Lucru în Echipă: Capacitatea de a lucre eficient în echipă, inclusiv în contexte multidisciplinare, pentru a asigura o gestionare holistică a aspectelor legate de muncă.

 

Tematica abordata in cadrul celor 9 module teoretice de curs sunt:

1.               Introducere în Legislația Muncii

·        Principii de bază și importanța legislației muncii

·        Evoluția și contextul legislației muncii

·        Surse de drept în legislația muncii (legi naționale, directive UE, convenții internaționale)

2.               Contractul Individual de Muncă

·        Tipuri de contracte de muncă și elementele lor esențiale

·        Încheierea, modificarea și încetarea contractului de muncă

·        Drepturi și obligații ale angajatorilor și angajaților

3.               Timpul de Muncă și Timpul de Odihnă

·        Reglementări privind durata muncii, programul de lucru și pauzele

·        Concediile de odihnă și concediile speciale

·        Orele suplimentare și compensațiile aferente

4.   Sănătatea și Securitatea în Muncă

·        Principii și reglementări în domeniul SSM (Sănătatea și Securitatea în Muncă)

·        Responsabilitățile angajatorilor și drepturile angajaților

·        Prevenirea accidentelor de muncă și bolilor profesionale

5.               Salariul și Beneficiile

·        Componentele salariului și calculul acestuia

·        Beneficiile angajaților (bonusuri, sporuri, alte avantaje)

·        Legislația privind impozitarea și asigurările sociale

6.               Relațiile de Muncă Colective

·        Sindicate și reprezentarea angajaților

·        Negocierea și aplicarea contractelor colective de muncă

·        Soluționarea conflictelor de muncă

7.               Procedura Disciplinară și Litigiile de Muncă

·        Proceduri disciplinare și drepturile angajaților în cazul sancțiunilor

·        Etapele și managementul litigiilor de muncă

·        Rolul și procedurile în instanțele de judecată

8.   Legislația Muncii și Managementul Resurselor Umane

·        Implementarea legislației muncii în politici și proceduri HR

·        Rolul HR în conformitatea cu legislația muncii

·        Managementul diversității și egalității de șanse în muncă

9.               Actualități și Tendințe în Legislația Muncii

·        Schimbări recente și tendințe în legislația muncii

·        Impactul tehnologic și digitalizării asupra legislației muncii

·        Provocări globale și adaptarea legislației muncii

 

Fiecare modul va combina teoria cu aplicații practice, studii de caz și analize ale jurisprudenței relevante, pentru a asigura că participanții dobândesc o înțelegere cuprinzătoare și aplicată a legislației muncii.

 

Despre furnizor:

Centrul de Formare APSAP este furnizor acreditat de formare profesională înregistrat în Registrul Național al Furnizorilor de Formare Profesionala a Adulților a Municipiului București iar certificatele de absolvire sunt emise de Comisia de Autorizare a Furnizorilor de Formare Profesională a Adulţilor sub egida Ministerului Muncii și Protecției Sociale și a Ministerului Educației și Cercetării.

 

De mai mult de 17 ani, începând cu anul 2006, Centrul de Formare APSAP se situează în topul celor mai de încredere organizații care furnizează programe de perfecționare pentru sectorul public și privat din România. Sute de companii private aleg an de an serviciile de formare și perfecționare organizate fizic (cu prezență) sau în format online.

 

Doar în ultimii ani de activitate, Centrul de Formare APSAP a organizat 3.000 de programe de formare şi conferințe naționale la care au participat mai mult de 100.000 de persoane fizice, funcționari publici, personal contractual, demnitari și alte categorii de personal din România.

 

Cu o experiență a membrilor săi de peste 20 de ani în procesul de perfecționare a personalului din administrația publică, Centrul de Formare APSAP vă pune la dispoziție un corp de 74 de formatori excepționali care, prin experiență acumulată în ani și practică în sectorul public, vă pot ajuta în exercitarea prerogativelor provenite din angajamentul în interesul cetățeanului.

 

Nevoia de formare apare atunci când angajatul nu posedă cunoștințele, aptitudinile şi abilitățile necesare pentru a obține performanță sau atunci când există o diferență între exigențele locului de muncă şi rezultatele reale ale persoanei angajate. În cazul instituțiilor și autorităților publice capacitatea administrativă se transpune în abilitatea acestora de a servi nevoilor cetățeanului,  de a răspunde cât mai rapid solicitărilor acestuia şi de a oferi servicii de calitate.

 

Nevoia de formare este absolut prioritară într-o organizație de stat care se confruntă cu numeroase schimbări legislative, cu sarcini multiple şi complexe datorate dezvoltării tipurilor şi numărului de nevoi ale cetățenilor.

 

Centrul de Formare APSAP, prin oferta sa educațională, propune sectorului public o serie de cursuri cu scopul de a dezvolta competențe generale și specifice necesare exercitării funcțiilor publice, contractuale, de conducere și de execuție abordând o tematică multiplă, stabilită pe baza analizei nevoilor raportate către Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP).

 

Cu dorința de a vedea că soluțiile educaționale propuse de noi astăzi vor fi sursa schimbării în bine a societății românești per ansamblu dar şi a dezvoltării capacității administrative în particular, vă invităm să vizualizați oferta programelor de perfecționare cu speranța că tematicile propuse vă vor fi de real ajutor în activitatea dumneavoastră profesională și personală.

TESTIMONIALE

Cursul de Expert Resurse Umane mi s-a parut interesant si informatiile expuse imi vor fi utile in activitatea mea.

Am apreciat ca am avut suport logistic din partea celor de la APSAP si ni s-a explicat la inceput de curs ceea ce se doreste de la noi legat de program, desfasurarea cursului, a proiectului si a examenului. Comunicarea cu cei de la APSAP a fost facila.

Colectivul a fost activ si lectorul ne-a creat spatiul sigur de a putea adresa intrebari ori de cate ori am avut vreo nelamurire. Cel din urma ne-a raspuns clar, concret si cuprinzator la orice speta am avut. Am impartit un timp de calitate in care am imbinat placutul cu utilul.

- R.A. -

Informații generale privind prelucrarea datelor cu caracter personal pe bază de consimțământ obținut de la participanții la activități finanțate prin fonduri europene, în cadrul proiectului PROASIG - Promovarea dialogului pentru ocupare și formare în asigurări (cod proiect: PEO / 58 / PEO_P1 / OP4 / ESO4.2 / PEO_A7 / 305698).

PIAR - PATRONATUL INDUSTRIEI ASIGURARILOR DIN ROMANIA cu sediul social în București, Sector 2, str. Alexandru Philippide, nr. 9B, camera 1, et. 3, înregistrată sub codul de înregistrare fiscală 43551577 (denumită în continuare „noi” sau „organizația noastră”), în calitate de operator de date, vă informează, în conformitate cu legislația aplicabilă, în special cu Regulamentul (UE) 2016 / 679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95 / 46 / CE (Regulamentul General privind Protectia Datelor), prevederi transpuse in legislatia nationala prin Legea nr. 190 / 2018, precum si prevederile Directivei 2002 / 58 / CE privind prelucrarea datelor personale si protejarea confidentialitatii in sectorul comunicatiilor publice (Directiva asupra confidentialitatii si comunicatiilor electronice), transpusa in legislatia nationala prin Legea nr. 506 / 2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal si protectia vietii private in sectorul comunicatiilor electronice, cu modificarile si completarile ulterioare, despre prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal.

  1. Cum și de ce să îmi dau consimțământul cu privire la prelucrare?

Semnând, vă exprimați acordul cu privire la prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal în scopul procesării acestora pentru participarea activitățile finanțate prin fonduri europene. Decizia dvs. de a vă da consimțământul trebuie să fie liberă, informată și lipsită de ambiguitate, prin urmare vă rugăm să citiți aceste informații în prealabil.

Dacă nu ne dați consimțământul dvs., nu veți putea participa la acțiunile proiectului, deoarece organizația noastră nu va putea obține finanțarea acestora din fonduri europene pentru activitățile desfășurat în cadrul proiectului PROASIG - Promovarea dialogului pentru ocupare și formare în asigurări (cod proiect: PEO / 58 / PEO_P1 / OP4 / ESO4.2 / PEO_A7 / 305698), din cauza imposibilității pregătirii documentelor justificative necesare pentru accesarea fondurilor europene.

  1. Ce date ne interesează să procesăm pe baza consimțământului dvs.?

Dacă ne dați consimțământul dvs., vom transfera, către partenerul din cadrul proiectului și către autoritățile publice competente în domeniul fondurilor europene, menționați la începutul prezentului document: copie carte de identitate, copie acte de stare civilă, imaginea dvs. (pentru activitățile desfășurate online - print screen), date privind statutul de angajat, e-mail. Datele conținute în aceste documente sunt în mare parte: date de identificare, detalii de contact, fotografie, istoricul de muncă, educație, calificări, interese, cursuri, competențe, detalii din care rezultă prezența la cursuri.

  1. Cât timp putem să păstrăm datele dvs.?

Consimțământul dvs. va fi valabil până la finalizarea implementării proiectului PROASIG - Promovarea dialogului pentru ocupare și formare în asigurări (cod proiect: PEO / 58 / PEO_P1 / OP4 / ESO4.2 / PEO_A7 / 305698), inclusiv perioada de sustenabilitate. După expirarea consimțământului dvs., și în măsura în care prevederi legale (ex. legea contabilității,) nu impun contrariul, informațiile dvs. personale vor fi șterse din baza de date și eliminate.

  1. Știți că vă puteți retrage consimțământul în orice moment?

Puteți să vă retrageți consimțământul în orice moment printr-o scrisoare sau un e-mail trimis la adresa noastră de contact. În solicitarea dvs., vă rugăm să precizați că doriți să vă retrageți consimțământul pentru procesarea datelor cu caracter pentru participanții la activități finanțate prin fonduri europene, în cadrul proiectului PROASIG - Promovarea dialogului pentru ocupare și formare în asigurări (cod proiect: PEO / 58 / PEO_P1 / OP4 / ESO4.2 / PEO_A7 / 305698).

Retragerea consimțământului nu afectează legalitatea prelucrării bazate pe consimțământul acordat înainte de retragerea acestuia.

Subliniem faptul că, în eventualitatea retragerii consimțământului dvs, va trebui totuși să păstrăm datele personale în măsura impusă de reglementări speciale (ex. legea contabilității, codul fiscal).

  • Ce alte drepturi aveți?

În conformitate cu GDPR, aveți următoarele drepturi în ceea ce privește organizația noastră:

  • de a solicita acces la datele dvs. cu caracter personal, adică puteți obține de la noi o confirmare a faptului că datele dvs. cu caracter personal sunt prelucrate sau nu și, dacă da, aveți dreptul de a accesa aceste date cu caracter personal și alte informații enumerate la Articolul 15 din GDPR;
  • de a solicita rectificarea datelor cu caracter personal inexacte sau incomplete, în conformitate cu Articolul 16 din GDPR;
  • de a solicita ștergerea datelor cu caracter personal, în conformitate cu Articolul 17 din GDPR;
  • de a solicita o restricționare a prelucrării, în conformitate cu Articolul 18 din GDPR;
  • de a primi datele dvs. cu caracter personal pe care le-ați furnizat societății noastre într-un format structurat, utilizat în mod curent și prelucrabil automat, precum și dreptul de a transmite aceste date unui alt operator de date, în conformitate cu Articolul 20 din GDPR; și
  • de a vă opune prelucrării datelor dvs. cu caracter personal în cazurile prevăzute la Articolul 21 din GDPR din motive legate de situația dvs. particulară

Mai mult, aveți dreptul să depuneți o plângere la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, mai ales dacă organizația noastră nu a respectat solicitarea dvs. sau nu a explicat motivul pentru care o astfel de solicitare nu poate fi acceptată.

Vă puteți exercita drepturile menționate mai sus prin trimiterea solicitării sau a obiecției dvs. printr-o scrisoare trimisă la adresa noastră de contact.

  • Transferul datelor cu caracter personal

Destinatarii datelor dvs. cu caracter personal sunt, în mare parte, numai societățile care sunt parte din PROASIG - Promovarea dialogului pentru ocupare și formare în asigurări (cod proiect: PEO / 58 / PEO_P1 / OP4 / ESO4.2 / PEO_A7 / 305698). Puteți primi informații detaliate trimițând o solicitare la adresa noastră de contact. Vă protejăm datele cu caracter personal conform legislației în vigoare.

  • Cum puteți să ne contactați?

Dacă aveți orice întrebări sau solicitări, vă rugăm să ne contactați prin solicitare scrisă trimisă la adresa sediului nostru sau prin e-mail trimis la adresa de e-mail: OFFICE@PIAR.RO